måndag 13 april 2009

Första cykelturen och Frida kan nu cykla!

I kväll lärde sig Frida äntligen att cykla!
Barnen har varit hos pappa Tom i över en vecka och jag har saknat dem!!
När de kom tog vi ut cyklarna. Samuel cyklar för fullt, men Frida kämpade och slet med balansen och jag sprang efter....
Eftersom vi var tvugna att fylla på luft i däcken begav vi oss av till Statoil för att fylla på lite. Som morot sa jag, i fall hon klarar av att cykla själv till Statoil så skulle hon få en glass...DET FUNKADE!!
Som hon kämpade och slet, till slut kunde hon både få fart själv och cykla själv, vilken glädje!! Hon sken som en sol och bara skrattade när hon fattade att hon grejade det! Detta är så otroligt häftigt att som förälder få vara med om!
Eller hur?

I övrigt så har jag jobbat i påsk (Valla Servicehus) och det har varit jättekul! Jag trivs där, det är så mysig personal i det huset där jag jobbar! De är beundransvärda och fantastiska kollegor!

Våren har kommit på allvar och attans va snön har försvunnit fort! Varm, soligt och fint har vi haft det de senaste dagarna.

Bilen är lagad, men det låter något konstigt i den i alla fall.....undrar just vad det är?? Förmodligen åker jag på fler utgifter:-/ blä!

Min kropp är öm både efter första utomhusjoggingrundan och kanske beror det även på homeopatmedicinen? Ont under fötterna som aldrig förr! Trist och oroväckande, men det är väl bara att vänta och se i fall medicinen förändrar saken snart...hoppas!

Nu ska jag krama kudden och drömma mig bort.... natti natti!

Inga kommentarer: