torsdag 26 mars 2009

Avklarad tenta, eskimåsväng och fjälltur...



Ligger i soffan och känner mig rätt nöjd över att jag gjort en tenta i dag samt lämnat in en rapport, nu är det bara att vänta på resultatet.....förhoppningsvis har det gått bra!

Ämnet denna gång var Metod/Statistik....ja, det låter inte alls särskilt charmigt - det var det inte heller! Men vår lärare har verkligen lyckats få oss att fatta lite i alla fall, så han var desto charmigare, tur det då! Tror att han får högsta betyg från de flesta av oss i klassen faktiskt. Det är inget ämne som är lätt att undervisa i, men han har gjort det pedagogiskt och förståeligt!

Så nu ligger jag här och summerar veckan, ska snart hoppa i säng, ska jobba i morgon faktiskt! Det var länge sedan sist nu...får se om gamlingarna känner igen mig...ser i alla fall fram emot att jobba en dag!

I tisdags kväll kom jag äntligen iväg på kajakträning! Jag skall alltså lära mig att göra en eskimåsväng med en forskajak i en bassäng.... Jag är glad att jag klarade mig helskinnad! Detta är inget man lär sig på en kväll, får verkligen hoppas att jag hinner lära mig innan jag drunknar eller lyckas slå någon instruktör i huvet med paddeln.... Lite otäckt, jag älskar inte precis att vara under vatten, tror mig inte om att klara av att hålla andan i mer än 5 sekunder! Men på något vis tror jag nog att polletten kommer att trilla ner, ja, innan det är försent då!

Kan i alla fall berätta att mina lår är väldigt vackra, rejält blåa! Vet inte vad jag gjorde med benen inne i kajaken....?

Helgen som var lyckades jag och 4 tjejer till, med våra hundar, dra i väg till Sylarna i år igen! (I fjol var vi 3 st) Succé!! Undrar hur många vi kan bli nästa år....? I år var inte vädret på vår sida, men det var helt ok, ibland är det härligt med lite slit också!! Ja, det var en jättehärlig helg, mycket skratt, tjejsnack, god mat och påfyllnad av energi! Gamla Atos - still going strong!!
Nu ska jag hoppa i säng, i morgon kväll kommer de underbara små liven hit...mmmyyys!!




Inga kommentarer: