fredag 13 mars 2009

Fredag kväll och jag bloggar ju aldrig....

Nä, så har det blivit, inte mycket bloggande....

I veckan var jag och J (vän och granne) på Thomas Di Leva, det var spännande och riktigt bra!
Mycket snack, fniss och lite musik i första akten, sen blev det betydligt bättre i andra, fart och mera av artisten Di Leva! Körde loss ordentligt på slutet med Everyone is Jesus... Så nu sitter den på näthinnan, har hittat den på Youtube och spelar den om och om igen....

Testa! http://www.youtube.com/watch?v=p9qYXbN3kyw

Har varit förkyld i en period och inte tränat som jag borde, men nu börjar jag komma tillbaka. Idag var jag ute och körde skate i hundspåret, kände mig som Tomas Wassberg, stor och stark, det var nog min entusiasm, motivation, vädret och solglasögonen som gjorde det hela, härligt var det i alla fall!

Tyvärr spökar min häl igen.....TRIST!!! Var till doktor Sahlén häromdagen, som hade fått svar på röntgen, den sa inget. Dvs, inga benbrott eller skador så långt. Ja, det är väl bara att glädjas över det, men jag har ju likt förb.... ont, en fin bulle på hälen som inte vill försvinna och kan inte träna som jag skulle vilja:-( Så nu blir det till att käka Voltaren....som jag inte gjort tidigare, då jag skyr dessa preparat, men vad gör man?? Av två onda ting. Skulle behöva en trollkarl, någon som känner nån bra?

I kväll har jag och barnen varit hos J och killarna, ätit Tacos och tittat på Let´s Dance. Trevligt!! När vi kom hem hann de somna i min säng innan jag borstat tänderna! Så då fick jag ju lite tid att sitta här vi datorn....

Vad har jag gjort på sistone, när jag inte bloggat?

På sportlovet (jag var INTE skolledig) åkte jag och barnen skidor i Åre en dag, tillsammans med kusinerna. Jättekul och vad duktiga dom är att åka! Åker i skogsbanor och backar och kan anpassa farten jättebra, jag förstår inte?! Men det är ju skönt för mig som orolig mamma att se hur bra de kan åka slalom!

Se även http://semlanmaria.blogspot.com/2009_03_01_archive.html under Åre Björnen och Vålådalen.

Nä, nu är det dags att hoppa i säng, det verkar bli en fin helg. Laddar för lite skidåkning eller skridskor och picknick! Kanske får vi med oss en "typ" från Västkusten, som knappt vet hur man stavar till just det! Men alla är vi ju nybörjare.

Ha en skön helg! Anna

Inga kommentarer: