söndag 8 februari 2009

Det rullar på

Ja och det snöar som det gjorde när man var liten, snöplogkanterna är meterhöga och träden är till bredden fyllda med snö. VACKERT är det, inget annat kan man säga! Men även om jag älskar snön, för att man kan åka skidor osv så känns det som om det börjar räcka....

Hallå, du däruppe! DET RÄCKER NU!!

Men jag hörde av grannen att det skulle vara så här i 5 veckor till....då blir vi ju insnöade!

Min bil..., varje gång jag ska ut och köra den så måste jag sopa av den, ja det är väl inte så farligt, men det värsta är att jag inte kan ha kupevärmaren på, för då tinar all snön och vattnet rinner ner i dörrarna och där fryser det till en stor isknöl och så får jag knappt upp dörren. Allt blir tjorvigt med bilen när man inte har garage en sån här gång. Till veckan har jag inte barnen så då kan jag åka buss och låta bileländet stå och snöa igen!

I helgen har Atos, kära vovve varit här, jag skulle åka skidor med honom, men det finns ju inga spår att åka i, de är översnöade, så vi har gått några sköna kortare promenader, idag kanske vi hinner med en lite längre. Vi har i alla fall tagit sovmorgon och legat i sängen och myst och knorrat! En stor 32 kg vorsteh är inte alltid så mysig att ha i sängen, framför allt när han verkligen kan konsten att sträcka på sig och spreta med alla sina 4 ben åt alla håll och kanter, men en liten stund blev det i alla fall framåt morgonkvisten. Han är verkligen en livsnjutare! Man kan inte tro att han är 10 år, så pigg och fräsch i kroppen, man ser bara på ögonen att han börjar bli till åren. Snart ska vi iväg på vår årliga tur till Sylarna med tjejerna och fler hundar. Det blir härligt, tänk om vi kan få lika fint väder som vi hade i fjol, men det vågar man ju inte hoppas på.... Vilken otroligt härlig helg vi hade då!

I går var jag hos I, hon bjöd mig och K på Pitepalt, fläsk och lingonsylt, sen tittade vi på schlager, jättetrevligt och mysigt! Vilken tur att man har så goa vänner!!

Nu är det dags att sätta sig och plugga, om 2 veckor är det tenta igen och jag ska passa på att läsa så mycket det går redan den här veckan! Sociologi, vad är det? Ja, jag skulle kortfattat vilja beskriva att det handlar om hur vi människor fungerar, utvecklas och påverkar samhället och hur samhället i sin tur påverkar oss att bli den vi är osv... Intressant tycker jag!

I dag är livet rätt skönt, Atos ligger och snusar här på golvet intill, tvättmaskinen går och jag sitter här vid köksbordet och bloggar....

Ha de gott! Kram från mig...

5 kommentarer:

Semlanmaria sa...

Puss från lillasyrran!

Anonym sa...

Verkligen vackert med snön! Det är ju precis som det var när vi var små.
Jag kommer ihåg när jag läste sociologi - det är intressant. Det är just ett ämne som jag många gånger tänkt läsa vidare i. Lycka till med allt!
/Marie

Anonym sa...

Ja, visst påminner det om våra dagar på Cubastigen och efter Vattensjövägen. Vi gömde oss bakom snöhögarna och spanade på bilarna som kom och körde förbi... Det är väl så barn gör, än i dag?
Kram på er, så kul att ni hör av er med kommentarer. /Anna

Anonym sa...

..vill bara säga att idag är det helt underbart fint, 2 meter hög snöhög mitt på "gräsmattan" på Cuba samt meterhögt på andra ställen och blå himmel med sol... precis som när ni var små, underbara tjejer..! Kramar Mor

Anonym sa...

Haha! Så minns jag det också. Kul hade vi. Synd att vi bor så nära en hårt trafikerad väg. Mina barn kan inte leka i snödrivorna som plogbilen plogat.
/Marie