torsdag 19 februari 2009

Tentamen och annat.....

Ja, nu var det långt mellan bloggarna, men det har varit fullt upp med studier inför en tenta samt att "skrivarmotivationen" inte har legat på topp....

Jag vill i alla fall berätta om att jag idag har haft tentamen i Introduktion till Sociologi. Nya gubbar, ord o.d jag lärt mig är habitus, klassposition, Goffman, noder, strukturella hål, Weber, Blumer, fältspecifikt kapital, reflexivitet, signifikande andre och nyttomaximering mm. För den som är intresserad går det säkert att hitta på internet, allt finns ju där/här! Tror i alla fall att jag klarade mig, å de känns bra!!!

När tentan var avklarad åkte jag hemåt, bytte om och hann ut på en fin tur med långfärdsskridskorna, det var skönt att komma ut och få luft och att rensa tankarna. Avslutade turen med ett varmt, skönt bad, det var jag värd!

Barnen har åkt till pappa Tom, lite tidigare än vanligt, just pga att jag hade tentan att tänka på. Tur att vi kan hjälpa varandra vid tillfällen som dessa, utan tjafs och sura miner. Bra för alla, främst barnen förståss. Till helgen fyller Samuel 7 år, då har vi kalas i Slandrom, det blir pulk- och snowrace i backen, korvgrillning och tårta. Jag har fått det angenäma uppdraget att fixa Star Wars tårta.....hur ska det gå till? Någon som har något tips???? Han har bjudit ALLA klasskompisar + några till, jag hoppas det blir bra väder så vi kan vara ute.

Äh, nu måste jag kolla på dumburken, de visar hur otroligt dålig man kan vara som bilförare....man tror ju knappt det är sant! Skriver mer senare...

1 kommentar:

Anonym sa...

Prova Tages, dom gör goda star wars tårtor. Jag "bakade" Sebbes där ;-)