söndag 1 februari 2009

Skidtävlingar hela helgen!

Ja, i lördags åkte F och alla kusinerna Lilla Östersundsspelen, S stod över och hejade på istället. Tycker att F var tuff som ställde sig i startledet med närmare 60 barn till, när startskottet gick hängde hon på så fint. Men det var tur jag inte befann mig allt för långt bort, för när hon åkt kanske 100 m kom tårarna.... Hon var nog alldeles förskräckt av alla skidåkare runt omkring sig och farten! Men när mamma kom i kapp så åkte vi resten av rundan tillsammans (500 m) och hon sken som en sol när hon gick i mål. Där väntade medalj och en påse med fina presenter! Vilken lön för prestationen!!

Sen fick de träffa kusinerna och leka tillsammans med dem hela eftermiddagen.

I dag, söndag, var det min tur att åka skidtävling. Fjällbryntloppet på 43 km skulle avverkas. Nu stod termometern på -23 när jag steg upp så det kändes inte allt för muntert... Men väl på plats på stadion så fanns ingen tanke på att skidtävlingen skulle ställas in, så det var bara att prova. Överdragskläder och lovvikavantar utanpå skidhandskarna fick det bli, bommull i öronen, öronskydd, dubbla mössor och halsduk, det enda jag inte kunde klä på "extra" var pjäxorna.

Men de första kilometrarna var en ren pina och min enda tanke var att åtminstone åka halva sträckan till att börja med. Efter första vätskekontrollen kändes det dock bättre och jag fortsatte att åka. Trots att jag vid ytterligare ställen varit på väg att ta kortaste sträckan tillbaka till stadion så åkte jag då till slut runt hela vägen!!! Vet inte vad som fick mig att göra det, inte något "jävlaranamma" i alla fall, det gick på något vis ändå.... Skönt nu, även om jag är otroligt trött i kroppen. Vila några dagar nu!

Det har också varit jättemysigt att ha mormor och morfar här hela helgen, tack för att ni ville komma och vara med oss! KRAM!

Nu en stund för mig själv i soffan innan läggdags. /Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gjorde det bra! Trist att det var kallt....
Jag fick bra kritik på min skapelseberättelse - dock får vi inte betyg på varje inlämningsuppgift.

Anonym sa...

Duktigt jobbat Anna!!!! I den kylan skulle jag inte åkt många kilometer. Kram