torsdag 13 augusti 2009

Härlig kvällspromenad.........


Den blev härlig den där kvällspromenaden!

När jag kom ut på gångstigen bakom huset stod jag nästan direkt öga mot öga med ett vackert rådjur, bara några meter ifrån mig! Hann tänka att jag skulle fortsätta gå och inte stanna, för att inte skrämmas. Hon stod bara och stirrade på mig, en bit från stigen, i gräset in mot fotbollsplanen. När jag passerat hoppade hon över stigen och in i skogen på andra sidan. Jag stannade då för att se var hon tog vägen och tog några steg tillbaka, då kommer ett annat rådjur skuttande över vägen och skäller som en hund!! Det var bocken som stod kvar i gräset och förmodligen blev rädd när jag kom. Det lät väldigt lustigt.

Vad vackra dom är! Vi har fullt med rådjur utanför här, tänk att man kan bo mitt i en stad och ändå ha naturen och de vilda djuren så nära inpå. Det har hänt att älgar och rävar hittat hit också, men rådjuren finns hela tiden.

Min promenad gick vidare och efter en stund kommer en herrelös hund ikapp mig, en irländsk setter, kanske hade han varit ute på rådjursjakt eller??

När jag kommer ner till Storsjön ser det ut såhär....

Visst är det vackert!?

Nu har jag precis kommit hem efter min MORGONpromenad som också var skön! Det tar ca 1 timme att gå in till stan och det är alldeles perfekt tycker jag! Kom på igår kväll att det var läääänge sedan jag gick en promenad. Det var promenader dagligen när man hade hund, men nu finns det ju ingen här längre. Saknar det.

Nu ska jag hoppa i duschen och sen hinna in en sväng på stan innan jobbet, skall sätta sprätt på mina pengar som jag vann häromdagen....haha, nä det var inga jättesummor! Men det var ändå lite lustigt, jag gick och drömde om att vinna pengar så jag kunde bygga mitt eget hus på en jättehärlig tomt i Slandrom (där barnens pappa oxå bor) som jag hade åkt förbi och tittat på under dagen. Så när jag kommer in på Ica för att förnya min 5-veckors måltipskupong med Joker så har jag vunnit på den! Ja, jag blev nästan chockad, jag vinner ju ALDRIG!! Kanske har jag en "tursvit"......får väl spela mera!?

Här kommer en länk till min favoritlåt just nu, som för övrigt oxå får tjäna som ringsignal till mobilen....

Ha de gott!

Inga kommentarer: