söndag 16 augusti 2009

Hösten i antågande...

Och jag ÄLSKAR HÖSTEN!

För vissa kanske det låter konstigt, men för mig är hösten den årstid som jag tycker bäst om!

Den är vemodig och otroligt vacker, tänk alla höstens färger, som vittnar om att naturen är på väg att vila, för att till våren åter knoppa och slå ut i full blom. Tänk en klar kall höstdag med härlig och syrerik luft, att få vistas ute i skog och fjäll och plocka av vad naturen har att erbjuda. Hallon, blåbär, lingon, smultron, hjortron och svamp av alla sorter! Att få sitta ner en stund med lite fika och bara andas och njuta, åååh!

Vad vi har det bra, vi som bor i den här delen av världen!

Jag gillar också hösten då den på sätt och vis erbjuder en nystart, ofta känner jag mig motiverad att komma igång med rutiner igen, t ex att börja träna ordentligt igen och ta tag i saker som kanske lagts åt sidan under sommaren. Detta kan säkert låta tråkigt också, men i mitt fall ser jag i förlängningen den vita snön falla och så småningom skidåkning i vita nypreparerade spår!

Mitt andra år på PA-programmet börjar igen, vilket jag definitivt ser fram emot! Det är tufft på många vis att studera, men det är oerhört roligt också!

Jag tror att hösten och jag har mycket gemensamt och det är därför jag älskar den årstiden, den passar liksom mitt temperament och min personlighet.

I år börjar även Frida i skolan, förskoleklass. Så nu har vi båda barnen i skolan och jag tror att F gillar det, hon har trivts jättebra de första dagarna på fritids! Det kommer onekligen att ske utveckling av både henne och Samuel och det händer saker hela tiden, så spännande och roligt att få vara med på denna resa!

Är inne i en härlig period med barnen, de är verkligen supermysiga! Visst tjatar jag och bråkar på dem och de bråkar med varandra, men våra goda ögonblick överväger allt det. I kväll fick de chansen att åka till mormor och morfar för att vara tillsammans med sina kusiner några dagar på Strömnäset. Kul för dem!

Själv tog jag chansen och kom ut på en skön springtur i regnet och nu ska jag faktiskt krypa ner under täcket och sova riktigt gott! Jobb i morgon med start 07.00....


Inga kommentarer: