onsdag 19 augusti 2009

Mat och motion

Vad sägs om pangasusfilé i örtsås, ungsbakade grönsaker med solrosfrön och pumpakärnor samt bulgur? Gott var det i alla fall och det kändes fantastiskt nyttigt oxå!

Det räcker till flera matlådor, tacksamt att ta fram.

I dag har jag varit ledig och det har varit kanonväder, men jag har inte varit utanför dörren.....nä, för jag skulle ju plugga till min resttentamen som jag har på fredag. Suck. Hade varit bättre att jag tagit mig ut, jag har ju ändå knappt pluggat nåt! Vilken ångest det är att sätta sig med instuderingsmaterial, hur ska man råda bot på detta? Någon som har något BRA tips??

Jag hade kunnat vara ute på Storsjön och paddlat kajak i detta fantastiskt sköna väder. Undrar just hur jag ska spendera min lediga dag i morgon....kajaktur eller studera, skulle ju faktiskt hinna med både och om jag är lite effektiv, hm.

I alla fall så har jag kommit igång med träningen igen, känns skönt! Dessutom har matvanorna oxå blivit bättre på köpet, och jag mår toppen! Ja, det är faktiskt så som Anna Skippers program heter "Du är vad du äter". Äter jag bra - då mår jag bra! Äter jag sötsaker och chips och slarvar då blir jag trött och deppad, det är så enkelt. Men ändå så svårt ibland....

Snart ska jag åka och hämta igen mina skatter (barnen) som varit hos mormor och morfar med sina kusiner. Mor och far gör det bra som orkar ha 5 barn i åldrarna 5-10 år hos sig i 3 dagar, men jag antar att de pustar ut och tar sovmorgon i morgon!

/Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack älskade Anna för att vi fick låna guldklimparna några dagare, det är sån glädje för oss att se kusinerna leka och ha roligt tillsammans..de utvecklas i sån rasande fart at vi knappt hinner med... och vi vilar upp oss ganska snabbt/Kramar Mor o Far