måndag 4 maj 2009

Förvirrad

Lyckades lämna in deklarationen kl 22.00 i går kväll, efter att först ha kommit ihåg, sen glömt ändå och i ilfart fått åka in till stan igen! Suck, pust, ja men då var det gjort då!

Men dagen idag började ju inte precis bra...., när jag skulle ta mig hem på morgonen, från A så upptäckte jag att jag inte hade mina nycklar med mig! Fann dem ingen stans!! Letade i A´s bil, i huset, i kläderna, men ingenstans....suck!

Det enda jag kunde göra till slut var ändå att låna A´s bil och åka hemåt och hoppas på ett mirakel....ja, t ex att nycklarna skulle sitta i dörren eller nåt sånt.

Det gjorde dom! Men i bildörren! Åååh, jag som hade sett hundralapparna flyga sin kos (det kostar 500 för att få dörren upplåst..) började tjuta när jag såg nyckelknippan!

Ja, ibland är livet jobbigt, trots att man är frisk, kär, har tak över huvet, underbara barn osv. Man har rätt att hämta igen sig och tycka att ALLT ÄR JOBBIGT ibland, eller? Urdålig ekonomi, min onda fot (som gör att jag inte kan träna och motivationen håller på att försvinna helt!) Förresten, om du som läser detta har så mycket pengar så du inte vet var du ska göra av dem, så får du gärna lägga några slantar i ett kuvert och skicka till mig....

Ja, jag får leva på kärlek, vilket inte är helt fel och det räcker länge! Älskade A!!

Nu ska jag
*vattna blommorna (har tagit död på de flesta, så det är fort gjort)
*betala räkningar (ja, jag vet att jag är sent ute!)
*sy och hänga upp nya gardiner i köket
*dammsuga
*torka golv
*putsa fönster
*städa skåp och garderober, slänga gamla och urvuxna kläder
*rensa upp bland papper (man skulle ha en sekreterare)
*sortera böcker och skollitteratur
*tvätta och vika kläder
*plocka undan julsaker!!?
*ringa viktiga samtal!


Har säkert missat nåt, men nu får jag sätta fart!!! /Anna

2 kommentarer:

Marie W sa...

Hej Anna!
Du har alltså hittat kärleken! Vad kul:)Lång lista det där, med saker som måste göras... Ibland förstår jag hur bra jag har det; här hemma är vi många som hjälps åt.
/Marie

Anna sa...

Hej Marie!
Ja, listan blev lång, men jag gjorde verkligen inte allt denna dag! Det är alltid en massa att göra, det går bara runt! Skönt och trevligare att kunna dela sysslorna med någon/några, hoppas det kan bli så för mig också snart... /Anna