fredag 15 maj 2009

Otursvecka och nedåtgång...

Kan bara konstatera att jag är förkyld, kanske t o m sjuk....? Har råkat ut för rejäl förkylning, men ingen feber och inte ont kroppen. 

Men ändå tillräckligt dålig för att inte kunna jobba i helgen som jag tänkt. Trist.

Hade jag haft ett kontorsjobb, med eget kontor kunde jag ju suttit där och kämpat, men nu jobbar jag ju på ett servicehus med gamla och sjuka människor....!! Kan ju lätt ta livet av dem om jag är där och sprider mina baciller omkring mig, så jag får allt stanna hemma. Jag som behövde pengarna.....!!

Ja ja, det är väl inte meningen helt enkelt. 

Alltså - just nu känns livet skit! Visst, jag ska inte klaga; 
*jag är "frisk" (bortsett från min förkylning då), 
*har 2 fantastiskt härliga barn, 
*har en mor och en far som alltid finns där, 
*har en syster, 
*har fina vänner, 
*härliga fritidsaktiviteter och träningsmöjligheter, 
*studentliv som utvecklar mig inom områden som jag brinner för, 
*ett bra extrajobb 
*en stor stor kärlek.  

Kan ändå inte hjälpa att jag känner mig ensam ibland - varför är det så? Jag får ofta till svar - alla har så fullt upp med sitt, jaha??? Men om jag hört av mig och ställt en fråga om att hitta på något eller träffas och man knappt får ett livstecken till svar.....?  Är det då MIG det är fel på eller är det HELA MIN OMGIVNING??....tuff fråga. Har jag för lite att göra som grubblar på detta? Tar jag saker alldeles för personligt? Har jag för höga förväntningar på min omgivning? Tusen frågor när man inte mår bra....

Är det bara jag som känner så här ibland? 

Känner mig också fattig till tusen! Ja, jag har tjatat om det här förut, men hur kul är det att ha en hyra på 5500:- och en inkomst (studiebidrag+lån) på knappt 10 000:- + lite barnbidrag (som ändå går åt till dagisavgifter mm)? Och visst - jag var väääl medveten om detta när jag skulle börja studera, dessutom ska det väl bli bättre den dagen jag studerat klart och fått ett arbete, med bra? lön....) Men - hallå, jag lever HÄR O NU! ....jag kanske ska studera i 3 år till....!! Om x-et kunde skriva barnen här så skulle jag få 1000 kr mer i bostadsbidrag, men det vill han inte....tänker inte gå in på det djupare här... I dagsläget har jag inget bostadsbidrag alls, kommer att ansöka om det till hösten.

Funderar skarpt på att se mig om efter en 1:a till mig och barnen, ja varför inte? Jag har dem ju ändå bara varannan vecka och de är fortfarande tillräckligt små för att inte bekymra sig om varsitt rum än... Värst blir det när det kommer kompisar... Compact living - det är melodin... Vad kan det vara för hyra på en 1:a? Eller en liten stuga vore perfekt! Då kan man utnyttja ytorna utomhus också. 

Dessutom kanske vi skulle ha råd att göra någon fjällresa eller enklare sommarsemester....:-)?

Jag kan inte springa eller träna - förhindrad av förkylning, men jag tänker främst på min fot. Längtar sååå efter att jag skall kunna springa obehindrat igen, men jag törs inte tänka tanken på när det kan ske. Har sett att det finns rullskidor på Stadium för 1199:-, jag fyller ju år snart, kanske?? 

Jag MÅR SÅ HIMLA BRA av att träna och röra på mig!!

Inom min utbildning går det inte så bra som jag trodde och skulle önska....förra tentan kändes ju så himla bra, men när jag fick resultatet så sa det något helt annat. Såååå tråkigt! Jag hade i alla fall klarat mig, men det var inte mer heller! Skam den som ger sig, jag känner ju att jag får bättre och bättre studieteknik så det borde ge resultat! Jag har aldrig tvekat vad det gäller utbildningen, känns helt rätt att läsa det jag gör. Ah, något positivt ändå...! 

Sen råkade jag glömma bort att checka UT i lördags när jag stod i p-huset på stan, som tur var besökte jag samma p-hus igen redan på måndagen igen......gissa om jag blev förvånad när jag ser att jag vid INcheckning checkar UT och har ett belopp på 169 kr att betala..... Snälla killar i p-huset ordnade så jag fick tillgodokvitto i p-huset, så nu kan jag stå där för 150 kr, undrar hur många gånger det räcker till......?? Tänk om jag kommit tillbaka först efter en månad......

Ja, det var min vecka det...mest ris:-( 

A har åkt söderut för dans-SM med sina tjejer, jag håller tummarna, de är otroligt duktiga! L vann en klass i fjol!!

Nu har jag skrivit av mig...känns lite lite bättre nu. /A

2 kommentarer:

Semlanmaria sa...

Ja, det där låter ju inte roligt alls.... upp och ner med allt... Jag tror inte du är ensam om att känna dig ensam alla gör nog det ibland och det måste vara ner för att det ska bli upp... Dålig tröst men ändå.... Tänker på er! KraM

Semlanmaria sa...

Angående sunset och statistiken... du måste logga in på sunset (dit du kommer om du trycker på den blå på min sida...) Där finns det sedan olika koder under "Mina statistikmätare" "Räknarkoder". Dessa koder kopierar du in i en "gadget" på din blogg tex ovanför din profil på vänster sida. Jag kommer inte exakt ihåg hur jag gjorde bara att jag satt länge och "j....lades". Hoppas du får till det!
KraM