måndag 18 maj 2009

Bra föreläsare!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Jan_Eliasson

I dag har jag haft förmånen att få lyssna till denna man -

oerhört intressant! Han pratade om konflikthantering vilket

berör vår sociologikurs som vi läser för tillfället. Han skulle

föreläsa på FH i kväll, tror jag, då lyckades Mittuniversitetet

få några minuter av honom.

 

Det är bl a sånt här som gör det så spännande att plugga,

ibland dyker det upp en och annan häftig föreläsare som varit

med om de mest otroliga saker i sitt liv!

 

I kväll har jag varit på dagis och kämpat med alla andra föräldrar,

vi har städat, fixat, lagat, trixat och fikat! Vi lyckades göra en

massa saker, både ute och inne, nästan alla familjer var där.

Det är verkligen jättebra när man kan hjälpas åt så många samtidigt,

uj va fort det går och va mycket som blir gjort!! Men visst....vissa

saker är bara påbörjade och måste göras klart en annan dag.

 

Samuel och Frida var med hela kvällen, Samuel satt mest och

väntade  och försökte förströ sig genom att pyssla med något, han

fick hjälpa mig inne med städning, men ville inte?!! Ute fick

han inte hjälpa till....? Frida däremot hon putsade fönster, 

torkade dörrar och dammsög!

 

Är detta någon kvinnlig fälla.....eller?

 

Nu ska jag bara ta hand om mig själv - dvs sova, så jag

orkar studera ordentligt i morgon!


Natti natti....

 

1 kommentar:

Semlanmaria sa...

Vilken toppen föreläsning det måste ha varit! Han verkar vara en sympatisk människa!?
Kvinnofälla eller inte... det måste ju göras tråkigt nog! KraM