söndag 23 november 2008

Härlig söndag!

I dag har jag och barnen varit på Skidstadion och åkt skidor för första gången i år! Härligt! Ja, det tyckte vi allihop faktiskt, även om vi blev lite frusna. Många skidåkare där som säkert, liksom jag, längtat efter första snön!

Efter middag och ett uppvärmande bad kom S och F på att dom skulle styrketräna:O! Med hantlar och gummiband, men eftersom det var läggdags så fick det räcka med en "provgång". I morgon börjar den riktiga träningen! Enligt forskning som jag läst i Friskis & Svettis senaste tidning så skulle det vara bra med styrketräning även för barn. Ja, varför inte?

Apropå skidåkning - Love you Charlotte Kalla!! Vilken tjej....jag är mållös!! Kolla länken! http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=24039&a=1322841&lid=senasteNytt_286062&lpos=rubrik_1322841 Ja, han var bra Marcus Hellner oxå!

S tappade sin 4:e tand vid middagen idag, så nu väntar han på tandfén, det är väl JAG det?!! Finfin glugg nu upptill mitt fram, skulle haft en bild... Ser ut som en rysk hockeyspelare ungefär.

Själv har jag varit på dans sen jag skrev sist, i Fredags. Perikles på Furuparken och det var jättebra! Bra musik och perfekt mängd med dansfolk. Försökte anamma mina nya kunskaper inom buggen och det gick väl sådär... Glad att jag vågade prova i alla fall, tills jag dansade med en av mina sk "hjälplärare" (som ska vara expert på området) och han fällde en väldigt ödmjuk och fin kommentar i slutet av dansen..... något om, -Vart har allt tagit vägen som du lärt dig på kursen? Då hade jag buggat färdigt för den kvällen. P____o!

Har kollat på sista avsnittet av Ensam Mamma Söker, det finns ju faktist dom som hittar kärleken!! Tro't eller ej! Ja, jag kunde inte hålla tårarna tillbaka, härligt tjejer!!

Har jag fått med allt? Ja, då ska jag väl gå och lägga mig då....go natt!

2 kommentarer:

Semlanmaria sa...

Men vad var det för en karl som sa så om din bugg??!! Du skulle trampat honom på tårna!
Ylva drar och sliter i sina tänder för att de ska bli lösa!!!
Visst är det härligt med snön!!!
LOve it!

Anonym sa...

En väldigt charmig kille....tycker han själv i alla fall...!