onsdag 26 november 2008

Dinosaurier, hästar, älgar, flygplan och hjärtan är gott!

Ja, i alla fall om det är i pepparkaksformat! Kvällsfikat bestod av nybakade pepparkakor med mjölk, gott gott! Barnen bakade (o åt köpdeg...) medan jag gjorde en äkta pepparkaksdeg, den degen var inte å leka med!! Guuu så god! Men nu får den stå i kylen och vila tills vi bakar nästa gång.

I dag har jag varit på dagis, hade planer på att nominera vårt dagis till ett Kulturpris som kommunen har, men det visade sig att det inte gällde för Kooperativa Förskolor! Fy va trist, nä, endast kommunens egna förskolor, löjligt kan tyckas. Tanken var i alla fall god.... Hemsidan är klar! Kolla fkguldkusten.se.

Hann med att åka några varv skidor, härligt, trots att jag INTE har välpreparerade skidor och fick köra skate med klassiska stavar (som är alldeles för kort för ändamålet). Så jag är nöjd med mina varv, det kändes i benen!

Sov gott! /Anna

1 kommentar:

Semlanmaria sa...

Lyckliga du som hunnit med skidåkning!
Mums med pepparkakor!