måndag 17 november 2008

Kul med bugg!

Har varit seg de senaste dagarna...kan bero på att jag sett "Du är vad du äter" och därefter lagt om kosten, det kan ta några dagar innan man märker att man blir piggare. För det är väl det man ska bli?? Piggare, slankare, starkare, gladare, må bättre osv osv, ja det låter ju bra!

Vi får väl se...men jag HAR FAKTISKT lagt om kosten (2 dagar nu)! Sen får ni tycka och tänka vad ni vill, jag är mån om att sköta min kropp och må bra, vill vara frisk och pigg när jag blir gammal och då gäller det att tänka i förberedande syfte, så tro nu inte att jag enbart är ute efter å banta eller att jag är i någon slags livskris, för så är det inte! Den här gången ska det gå! Ser framför mig hur jag genomför Haglöfs Åre Extreme Challenge, ja det är ju bra med målbilder! Har gått till skolan idag, kört ett spinningpass och slutligen buggat, oj, det lät ju inte riktigt friskt...men det gäller att komprimera det hela, när barnen är här, då kan jag inte motionera i samma utsträckning.

I kväll var det näst sista gången på buggkursen, synd, för det är nu det roliga börjat! Vi har lärt oss så mycket, plus att vi börjar kunna slappna av och DANSA LOSS!! Det är så roligt, sen har man lärt känna så många nya människor, ja främst av det manliga könet då, angenämt! Hm... finns en och annan goding där, men i de flesta fall skulle man ju vara 10 år yngre då, minst! Ja, det är trevligt att bara få dansa och umgås oxå, det känns definitivt som att jag vill satsa på en fortsättningskurs till våren!

Nu är jag trött, inte så konstigt kanske, sitter här med en kopp te på hallonblad och lakritsrot, för det var ju det hon, Anna Skipper, tyckte va bra! (Ja mamma, du oxå, men du vet, det är alltid bättre när någon annan säger det).

Tycker om er! Gonatt....

3 kommentarer:

Semlanmaria sa...

Inte visste jag att du går buggkurs! Gud va avis jag blir! KraM

Anonym sa...

..konstigt att det mamma säger alltid hamnar sist på "mottagarlistan" o nu ibland plockar man fram något från den "listan" och inser att det är för sent att lyssna på / prata eller fråga om.......för då finns inte mamma längre..
Kan tänka mig att det år så för de flesta?!..varför?..behöver man inte respektera mamma lika alla andra..?? Hon finns ju där ändå!?
/Kram Mor

Anonym sa...

Mamma, mormor finns alltid med oss!
Kram/Anna