tisdag 25 november 2008

Tenta nr 3, en tand och träning.....

...då sitter jag här då (i Bibblan på Mittuniversitetet, tis morgon) och har gjort tenta nr 3. Socialpsykologi, jätteintressant ämne, men jag har INTE klarat den, det vet jag, eller skulle i alla fall bli enormt förvånad om han bedömer att jag klarat mig! Skönt att lämna den bakom sig, för några dagar i alla fall.

Hur tror ni det gick med tanden? Jo, på morgonen när S vaknade var tanden borta och i sängen låg ett kuvert med en tjuga i. På kuvertet stod TILL SAMUEL FRÅN TANDFÉN. Snacka om att killen blev besviken.....! Ja, för tandfén la aldrig några pengar i ett kuvert och skrev något på, det var ju mamma som hade fixat.... Herregud, här tror man att barnen ska bli upphetsade och glada, men när en (snart) 7-åring genomskådar en och hela hans morgon är förstörd så kan man ju undra, är man insnöad, underskattar man sina små, eller är de bortskämda?

Kan ni tänka er att de (S & F) hade INTE glömt att dom skulle träna i går kväll. När vi kom hem, innan maten var klar, så hade dom kämpat med löpband, hantlar, situps, armhävningar (eller rumpböj) och gummiband, tjong tjong! Puh, svetten lackade! Innan de somnade så gjorde vi ett träningsprogram som de ska köra efter ikväll.... Tro nu inte att jag plågar mina barn, de har kommit på allt själva! Sen finns det väl en chans att de har blivit smittade av mig, men det ser jag bara som kul och positivt, får väl se hur länge det håller i sig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan ,provar bara hur man gör en kommentar

Anonym sa...

Det låter invecklat med alla tentor??!! Har ni aldrig seminarier eller andra "slut"bedömningar.

//MIAPIA