måndag 1 december 2008

Underbara vita skidspår!!

Att jag längtade så efter att få åka lite skidor i vinter hade jag ingen aning om, men ååååå vad jag tycker det är härligt att åka!! Jag åker och åker och åker och kan nästan inte sluta!! Det har ju kommit en massa fin snö och kallgrader, kan inte bli bättre!

Vilken tur Östersund har med sina VC-tävlingar i skidskytte som börjar på onsdag, ska dit någon kväll och kolla naturligtvis! Det är fullt med kineser, tyskar, fransmän, norrmän och allt möjligt när man är uppe vid skidspåren och åker. ....där går det undan, SVISCH!!! (o så hinner man i bästa fall se skymten av en fast o fin "skidåkarrumpa"..) Man åker om möjligt hälften så fort....o ändå KÄMPAR man så man känner blodsmaken i munnen!

I helgen har jag jobbat, mitt extraknäck består av att jobba på ett Servicehus för gamla. Jag beundrar verkligen de som jobbar med gamla människor! Egentligen borde alla prova att göra det någon gång i sitt liv, man får lite andra perspektiv..... Tänk att inte kunna gå på toaletten själv, att inte kunna kliva upp ur sin säng, inte klä på sig, inte laga sin egen mat, inte höra eller göra sig förstådd även fast man är klar i knoppen, ensam - INGEN kommer och hälsar på! Div sjukdomar och krämpor... Man skulle ju bli tokig, eller??

...................................................................................en rad för eftertanke...

Nu ska jag lägga mig och vila en stund, sen iväg på sista gången på buggkursen, hoppas inte "charmiga" Magnus är där......, risk för en spark på ett smalben... (Se tidigare inlägg)

/Anna

4 kommentarer:

Semlanmaria sa...

Visst är det underbart med snön!!!!
Vi har inte pratat om att åka in... men kanske på lördag.. vi får se.
Gav du honom en spark?;-)

Anonym sa...

Nä, han var inte där, tur för honom....

Anonym sa...

Oh, vad härligt glad jag blev av dina rader ! Skidåkning, buggkurs..helt underbart!

Samt eftertanken att det finns många äldre som behöver hjälp och tänk vilket fint jobb de människor gör som arbetar med våra åldringar!
/Kramar

Anonym sa...

Hej Anna!
Här i Kölsillre har vi också det underbart vitt, precis som på ett vykort; ett riktigt vinterlandskap! Vi lever och njuter jag, min man och mina barn. Under två somrar har jag också jobbat med äldre, på Haffragården och det var mycket lärorikt. Precis som du skrev får man lite mer perspektiv på tillvaron, och värdesätter nära och kära.
/Marie