måndag 5 januari 2009

Dagen idag.....

Idag har det hänt flera saker här hos oss, vår ödla Petra, (ja för det var ingen kille, det var en tjej och då fick vi hastigt döpa om Peter till Petra....se även tidigare inlägg) har lämnat oss och flyttat till Oviken! Det var en jättetrevlig familj med 3 töser, varav den äldsta blev förtjust i Petra och bestämde sig för att köpa henne av oss. Där får hon det bra!
Samuel har haft besök av en kompis (Sebbe) och i ett skönt vinterväder gjorde vi en härlig skidtur! Vi kunde sätta på oss skidorna redan hemma på gården och åka över fotbollsplanen, över vägen (då tog vi av oss skidorna!) och upp till Frösö Skidlek genom skogen. Fantastiskt att man kan göra så fast man bor mitt i en stad, det är en del av charmen med att bo här!


Framåt kvällen fick vi hit pappa Tom (som legat sjuk hela julen) på hemlagad pizza, det händer inte varje dag....han stannade faktiskt ända till kl 22!! Vi tittade på filmer från när barnen var små, en fin stund!

Ja, det blev mycket bloggande, 3 inlägg på samma dag, så läs gärna vidare...........

/Anna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej :) Jag längtar till vi träffas så jag får höra om allt som har hänt under ledigheten. Kärleken, ÅMC osv ... Sköt om dig /kram

Brunkullan sa...

Vad ni är duktiga som åker skidor!

Själv hatar jag allt som har med längdskidåkning att göra..haha..det har nog med att göra att Lars-Ivar tvingade mig att börja träna längdåkning under några år på 80-talet. Jag hatade varje minut av det!! Minns att jag nästan grät mig runt av tristess på träningarna!

Och trots att jag äger både skidor och pjäxor så har jag nog bara använt dem ett fåtal gånger..
Tommy åker då och då däremot.
Ungarna gillar det inte heller. Det blir på jympan och någon enstaka gång till i stugan.
Som tur är gillar de andra idrottsaktiviteter istället:)

Så spännande med tävlingen! Kul att ha ett mål att se fram emot!

Tyger hittar du nog bäst på Tradera! Eller på någon av loppisarna här i stan. De brukar få in guldkorn ibland.
Annonsera på blocket också! Många har nog tyger i nått förråd och blir nog gärna av med dem:)

Ska hålla ögonen öppna!
Kram Susanne

Anonym sa...

Ja du gör det bra du som tränar och pluggar och jobbar och allt annat som man MÅSTE hinna med i livet!! Jag orkar inte .... En promenad om dagen får räcka... inget ÅEC för min del!!! Hälsa góungarna från moster! Puss o kraM