torsdag 15 januari 2009

Hemtenta och förvirrat värre.....

Ja, den här veckan har varit konstig.... Det är ack så påfrestande att ha en hemtenta som man känner tar fullkomligen all energi av en och man begriper inte hur i hela friden man ska klara av den?!?! Jag har pendlat mellan hopp och förtvivlan, mellan depression, tårar och smärta till nästan eufori andra stunder. Vad är det då som gör att det blir så här?? Är det bara hemtentan i sig eller är det dessa hormoner?

Ja, inte vet jag, nu känner jag i alla fall att det börjar lida mot sitt slut och även om jag har EN HEL DEL kvar på tentan så känns det som det kommer att gå vägen - OOOTROLIGT! Det lyfter min självkänsla rätt rejält faktiskt....

Mitt tänkta träningprogram inför ÅEC började ju också denna vecka, vilket var ytterligare en press förståss, ett tag tänkte jag faktiskt skjuta på det, men det har faktiskt fungerat rätt ok. Första dagen (i söndags) fick jag ju träna hemma (eftersom F & S stängde framför näsan på mig....), andra dagen (måndag) var tyngst! Då undrade jag vad jag gett mig in på.....suck, det kändes inte som om jag hade någon kondis alls! Men jag kämpade på enligt programmet och på tisdag kväll hade det liksom lossnat, skönt! Känner mig stark nu. Resten av veckan kommer inte att ske enligt programmet, svårt när man har barnen och tentan MÅSTE bli klar. Men det är ok, jag är på rätt väg och det känns jättekul faktiskt! Nästa mål nu är att klara av Fjällbryntloppet sön den 1 feb (f.d Milkoloppet). Upptäckte att jag har en klasskompis, (P) som också ska åka. Så - var är hejarklacken??

Barnen kom ikväll, å vad vi hade längtat efter varandra, både dom och jag tror jag. Det var så mysigt att få rå om varandra, goa, underbara, älskade varelser!! Fick ligga hos S tills han somnade, han är så mörkrädd, han som varit tryggheten själv, nu är det monster och spöken och hemska typer i Star Wars som gäckar honom och han törs knappt slå igen ögonen fast alla lampor är på! Jag känner ju igen det där och vet att det går över, men det är slitsamt för honom just nu.

Nu ska jag slå igen ögonen så jag orkar slutföra tentan i morgon och få ett A...ha ha ha!

Ha de bra alla vänner!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Söta du, vi har haft en massa tuffa dagar med denna hemtenta och vi kommer att ha en lång tuff dag till idag, men oavsett om vi är klara eller ej så måste vi ju skicka in faanskapet. =s uscha.

Men vi e grymt duktiga! tror på dig vännen! du kommer att fixa detta. =)

Nu ska jag börja ladda för att gå på skolan så vi ses snart!

puss å kram // Anneli

Anonym sa...

Det krävs mycket "jävlaranama" i dessa tuffa tider..men det FINNS hos Dig, älskade dotter!!
( Hos båda våra älskade döttrar, det märks..och är helt underbart!!)
/Kramar

Anonym sa...

Vad du är duktig!! Det är ju inte klokt vad du håller igång... Både fysiskt och intellektuellt. Du gör det så himla bra och jag tror att du har samma mentala styrka som våra toppidrottsmän (och kvinnor).
Lycka till
/Marie

Anna sa...

Tack Marie! Ja visst är det så att jag mår allra bäst när jag får prestera fysiskt, det är bara så. Men mentalt har jag nog en bra bit kvar innan jag når så långt som våra toppidrottare.
Kram/Anna