onsdag 28 januari 2009

Tentaresultat

I dag har jag fått tillbaka resultatet på min senaste psykologikurs, som innehöll en TUFF hemtentamen, en arbetsanalys (grupparbete) och ett individuellt PM. På dessa tre uppgifter har jag skrapat ihop ett slutresultat som motsvarar ett B!! Ja, hör och häpna, jag började nästa lipa, så GLAD blev jag. Var tvungen att kolla alfabetet någon extra gång..... A är det bästa man kan få och ett E motsvarar godkänt. YES YES YES!!

I morgon kommer mina klasskompisar från grupparbetet hit på knytis, då ska vi fira våra fina resultat på kursen samt träffas och ha det trevligt! Två av tjejerna har hoppat av utbildningen så vi ska också passa på att säga -Hej! till dem. Tråkigt för oss, men hoppas det blir bra för dem!

För att ha något fint porslin att servera maten på så var jag förbi på Kupan (Röda Korset) en sväng för att fynda, jag hittade 6 djuptallrikar av glas och 6 stora fat/mattallrikar för 90 kr! Det var det värt! Jag har så dåligt med porslin, främst soppskålar/djuptallrikar. Men nu blir det fint! Har lagat en morotssoppa som jag skall bjuda på, de andra bidrar med sallad, bröd, paj och efterrätt. Vatten finns i kranen.

Den här veckan har jag varit orolig för att bli indragen i någon flunsaepidemi som går på skolan, ja överallt för den delen. Ska ju åka Fjällbryntloppet på söndag och vill inte bli dålig, vore kul att klara av 43 km och se hur bra det kan gå. Känner att all träning jag lagt ner de senaste månaderna har börjat ge bra resultat, starkare än någonsin! Tyvärr har jag lite svårt att vila och ta det lugnt en dag...blir som ett gift, inte så bra. Kroppen måste få vila någon gång, dessutom får det inte bli någon fix idé. Vilket är lätt när det är så roligt! Men idag blev det vila, i morgon åker jag mitt sista klassiska pass, sen åker skidorna iväg för proffspreparering! (Anders får visa vad han går för..!) Ett lätt löppass på fredag och sen vila inför söndagen.

Mor och far kommer hit i helgen, kul! S o F ska också åka skidtävling i helgen tillsammans med kusinerna från Mörsil.

Nä, nu ska jag ta mig en skön promenad fram till Ica och handla något gott! Det kan jag unna mig!

/A

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gamla faster gratulerar till det fina tentaresultatet. Försök ta det lite lugnt nu inför helgen. Kram

Anonym sa...

Grattis Anna! Härligt att höra att du får lön för mödan. Tittar in till dig ibland så jag har följt din inlämningsångest. Lycka till i helgen. Kram från Stavre.

Semlanmaria sa...

Gud vad roligt! Jag ser fram emot helgen!
KraM