tisdag 20 januari 2009

Tisdag....

Ja, då har tisdagen gått också.

Vad har hänt i dag då? Dagis och skola som vanligt vid 8, hem igen och göra iordning för föreläsning (introduktion i sociologi, vår nästa kurs som startar) och sen lite skidåkning, idag igen.

Har tagit det lite lugnt med studier några dagar, men nu börjar det dra i hop sig igen, sociologikursen blir intressant, ännu en tegelsten till litteratur i engelska, yippee!! Nä...., men det ska gå, det kommer att gå! Jag har bara mina egna begränsningar att kämpa med, å egentligen finns det ju inga begränsningar för vad en människa kan klara av, så vad kan jag skylla på? Inget! Så....

Åkte skate idag, gav mig ut på 22 km träningsspåret och det är sannerligen inget motionsspår... jag tror jag så Kalla svischa förbi...ha ha, nä, hon var ju på fest igår!!
I alla fall, när jag irrat mig ur de första kilometrarnas labyrint och tagit mig över E14 var jag väl rätt ok trots mördarbacke på mördarbacke, men det är ju utför också så man hinner vila lite emellanåt.... Uppe i Rannåsen valde jag mellan man or mouse, men det blev man! Ja, bara den som har åkt där vet vad jag skriver om, det är 2 backar som verkligen är rena stupen! Dessutom kommer man redan i full fart in i dessa backar, så vet man inte om dem då kan man lätt tappa hakan, andan eller dråsa i backen bara av rädsla, minst sagt berg o dalbana på smala löparskidor! ...jag klarade mig den här gången....

När jag inte har långt kvar så är det dock några grymt fina backar kvar att kämpa sig upp för och där tog jag totalt slut! Fick helt enkelt stanna flera gånger och bara stå still, trodde aldrig jag skulle komma upp, gick, kämpade och slet, jag som tyckte det hade gått så bra! Vet inte om jag vill åka den slingan igen.....någonsin!!!

På kvällen skulle vi (F o jag) hämta S hos kompis, där blev vi kvar på trevlig, jättego middag, tv/dataspel och dans till ABBA! Tack goa vänner, F, A & E!!

Nu sover barnen och jag snart oxå! TACK - för ännu en härlig dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja...men vad skönt att du har koll på dagarna! ;-)
Dina skidturer verkar vara riktiga äventyr!!! Jag känner mig som en 60 åring och har ingewn lust att släpa mig ut på kvällen i mörkret! (Hör du vad synd det är om mig!?)
T och M skidar mest varje dag och snart åker M ifrån oss... han är verkligen duktig!!
Vi ska anmäla alla till Lilla milkoloppet... fast det heter inte så... jag vet!
Puss!