söndag 11 januari 2009

Tankar...

Vad har jag gjort idag då? Jag skulle väl studera? Ja ja, jag studerade så intensivt så det resulterade i en tunika stl 98 ca. Rosarutig med lila kantband, den blev så söt! Kompis M har en dotter som fyllt 3 i dagarna, det inspirerade mig. Letade lite bland mina gamla tyger och efter några timmar!!! blev den klar. (Det är därför det inte går att livnära sig på att handarbeta, när en liten tunika tar flera timmar att sy, den skulle kosta skjortan!! Å inte blir man rik heller...) Jovisst, jag är nog föööör noggrann och säkert lååångsam oxå, men det skulle ändå inte hjälpa om jag var mindre noggrann och snabb som blixten, det skulle fortfarande vara svårt att livnära sig.

Det är terapi och avkoppling att "kreera", fyller liksom ett behov som jag måste få utlopp för mellan varven av plugg plugg plugg, annars skulle jag nog vissna om jag inte fick släppa loss på tyger, färger och "fantastisera" fritt och planlöst.

Jag o en av mammorna på dagis kommer att starta en syjunta, något jag länge pratat om men inte kommit till skott med. Men nu blir det, vi träffas kanske 1-2 ggr/mån och pysslar med allt möjligt handarbete, hjälps åt och inspirerar varandra. Fikar och pratar en massa också antar jag... Kul ska de bli i alla fall, någon som är intresserad? Hör av dig i så fall! Jag har mönster och garn till jättefina virkade mössor som äntligen kan bli av:o)!!

Dagen gick och när jag släppt taget om symaskinen var det dags att "dra" till Friskis & Svettis för lite träning, mitt Träningsprogram för att klara av ÅEC startar idag, så jag var på hugget! När jag kom till F & S så stängde dom precis, kl 19! I vanliga fall är det öppet till 21 på sön kväll, men det var fortfarande julschema som gällde. Snopet. Inget dom upplyst speciellt tydligt vare sig på plats eller på deras hemsida...så less och irriterad pallrade jag mig hemåt. Väl där kämpade jag mig upp på löpbandet (efter att jag skickat ett SURT mail till styrelsen hos F & S och GNÄLLT av mig) och sprang 6,5 km på hur lång tid som helst kändes det som... Undrar just hur min "bulliga" häl känns i morgon? Jag har inte sprungit på över ett halvår och så startar jag med att ckocka den stackars hälen.... När det känns bra så kan jag inte låta bli liksom...!!!! Hoppas det går bra, ja ja ja ja, jag ska lyssna noga på min kropp!

När jag ramlat av löpbandet och slog på tv'n var det sport och Carolina Klûft blev intervjuad, hon är så himla skön! För det första så svarar hon precis vad hon tycker, när reportern ställer dumma frågor så säger hon det rakt på sak! Sen har hon så himla skön inställning till sin sport och till sitt liv, sporten är inte allt i hennes liv, finns inget som är eller kan bli katastrof ifall hon misslyckas, hon ser det inte så. Hon har redan vunnit! Hon mår bra och är glad och det är det viktigaste, här och nu. Hon är fr o m nu min idol bland idrottsmänniskor! (Sen älskar jag ju Charlotte Kalla och Per Elofsson oxå!)

Dags att sova nu, klockan är 23.15, så god natt alla underbara människor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Själva skapandet och att se en färdig fin produkt som man är nöjd med är den skönaste belöningen...allt du "trollar fram" blir alltid små mästerverk/ Kramar Mor

Semlanmaria sa...

Såg också intervjun med Carolina - hon är helt underbar!!!

KraM

Anonym sa...

Va härligt det låter när du berättar att du suttit å sytt! =)

Du är duktig och händig du, ååå jag vet man tycker allt annat är roligare än att plugga, speciellt nu oxå när vi har hemtenta =S

Ne nu har jag inte tid med detta längre, måste plugga.

kram kram

Anonym sa...

Låter härligt med syjunta... Det måste jag kolla upp om vi skulle kunna starta en här i Kölsillre också. Synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars hade jag gärna varit med hos er!
/Marie