söndag 11 januari 2009

I natt jag drömde.....

Ja, i natt hade jag en sån där dröm igen. Jag brukar drömma om björnar, i de flesta fall är jag rädd för dem och kan drömma att jag ser dem på avstånd. (Skulle verkligen vilja se en i verkligheten!) I natt var drömmen lite annorlunda, jag var nämligen tillsammans med björnarna och låg t o m med en i sängen, men jag visste att det var ytterst livsfarligt! Men det gick! Den tyckte om att bli kelad med. Sen sprang de där björnarna in o ut lite som dom ville, barnen var också med. Vi visste alla att vi var tvugna att vara ytterst försiktiga, men det funkade liksom. En blandad känsla av förtjusning och skräck kändes det som.

När jag vaknade (och drömmen fortfarade var tydlig i mitt medvetande) blev jag tvungen att söka på internet om drömtydning. Att söka på björn gick inte, det fanns inte, jag sökte på djur i stället och fann en intressant sak. Att springa ifrån - handlade om att vara svartsjuk. Men jag sprang ju INTE IFRÅN! Jag tog dem till mig! Min egen tolkning av detta är att jag hanterar svartsjuka på ett bra sätt och i dagsläget så känner jag att det faktiskt stämmer. Skönt känsla....

I dag ska jag plugga, har hemtentamen till veckan och har ingen aning om hur det fungerar eller kommer att gå. Så det skadar inte att läsa lite....

Ha en bra dag! /A

Inga kommentarer: