måndag 5 januari 2009

Nytt år och dags att börja blogga igen.....

Ja, var ska man börja?....det har ju hänt en del sen jag bloggade sist.

Vi har ett nytt år framför oss och för min del kunde det ju börjat bättre, kärleken strular (försöker undvika att lämna ut mitt "kärleksliv" här på bloggen, men nu kanske det kommer nåt...) och jag har varit dålig i både mage och rygg.

För övrigt så har jag jobbat (bortsett från när jag legat hemma och varit sjuk då) eller haft barnen, så både träning och plugg ligger efter. Tur att det blir vardag igen...någon som håller med???

I och med att ett nytt år var i antågande så var jag snabb med att hitta på ett nyårslöfte, ett väldigt vanligt sådant - godisförbud! Men det tänker jag hålla och det borde inte vara någon konst egentligen, bara man är målmedveten och har klart för sig varför man gör det. DET HAR JAG! Men tänker inte göra något utlägg om det här.

Sen kom jag på att jag gärna skulle haft 2 nyårslöften till, även om dessa var mer diffusa. T ex att jag skall strukturera och organisera mina dagar och veckor bättre än vad jag lyckas med idag och främst för studiernas skull, jag tänker alltid att nästa kurs, eller nästa dag eller nästa vecka.....hur gör man, jag har ju faktiskt en dagbok? Jag sliter ont med att jag är för mycket känslomänniska, praktiker och konstnärsflummig mm.....suck! Ja, det är bara att inse, dessa egenskaper är inte de bästa att ha när man t ex ska studera.... (Annars är det inget fel på egenskaperna i sig.) Så jag får jobba vidare med detta löfte...kanske nästa år...

Det sista löftet som dök upp (nu kommer det - för er som fortfarande är nyfiken och läser) handlar om mitt s k "kärleksliv". För tillfället så funderar jag skarpt på att avhålla mig från allt vad män heter under år 2009. Ett s k kärlekslöfte. Ja, visst det låter hur fånigt som helst, hur ska det gå till? Ha ha....nä, å det vill jag inte heller, men för tillfället är det inte kul, när jag om och om igen sårar en människa som jag trots allt tycker sååå mycket om och som är underbar! Jag är en komplett i..ot! Undrar allvarligt om jag har något fel, fastnat i något utvecklingsstadie eller?! (Hallå, mina kära klasskompisar, vi har ju läst om detta, har ni ingen ledtråd?)

Sen kan jag avsluta med att avslöja vad min träning går ut på.....jag har nu anmält mig till ÅEC, vilket står för Åre Extreme Challenge, 6 km forspaddling, 15 löpning över Åreskutan och terrängcykling 20 km, som går av stapeln i slutet på juni. Yes, där satt den!

Inga kommentarer: