tisdag 20 januari 2009

Måndag....

Nu skriver jag bara för att jag inte skrivit så mycket på sista tiden samt att jag
ändå vill föra dagbok.

Idag fick barnen åka på dagis och skola som vanligt vid 8-tiden på morgonen. Jag åkte hem igen och "plockade undan", packade för en skidtur, så skönt att kunna duscha på stadion. Idag snöar det och är ca -5 grader, så det borde vara rätt fina förhållanden bara man lyckas med vallningen.

Det gjorde jag, en skön klassisk tur bortåt Spikbodarna blev det! Men ingen dusch på stadion, nä jag skyndade hem istället och hann se över studier en stund innan jag hämtade barnen - lite tidigare.

Vi lagade mat och gick sen bort till Vallaskolan för att ha gymnastik för första gången. F tyckte det var riktigt riktigt roligt!! S satt på en bänk och "tjurade", men han var ändå in och sprang lite i banan som vi gjort, han måste ett kort ögonblick ha glömt bort sig.... var t o m på väg att göra en kullerbytta när kön var nästintill obefintlig, men tyvärr hann han ångra sig när han såg att det var barn på ingång. Han är liksom så "blyg för andra barn", säger han! (Det är bara vad han tror! Men det går ju inte å göra så mycket åt...., undrar var det kommer ifrån..., inte från mamma väl?)

Kvällen avslutades med en kopp te och salt choklad tillsammans med en fin vän! TACK, jag behövde det!

Tjohej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du vet att det är tisdag idag!! ;-)

Tänker på er!!!
KraM