lördag 13 december 2008

Du vackra vinter och bonus med fullmåne!!


Luciafirande på dagis i torsdags, där Frida tränat sånger och såg fram emot att vara "julgumma"! Att hon sen nästan ville gömma sig och hålla mamma i handen samt heller inte sjunga högt inför alla föräldrar och mor- och farföräldrar som var på plats - de köper jag! Lite synd ändå, för hon sjunger fantastiskt!


Sen bjöd dagis på julgröt och tunnbrödstut, gott för de som kunde närvara. (Jag hade grupparbete att ansluta till på skolan)


Fredagmorgon var det dags för luciafirande i Sunne Kyrka för Samuel, han stod längst fram med sin F-klass tillsammans med 1-2-an och sjöng "Tomten jag vill ha en riktig jul......" Han har blivit stor kille nu, verkade inte alls bekymra sig om att han var i centrum. Fint att vara i kyrkan, luciatåget var fantastiskt! Lucia själv sjöng så man rös, tänk att vissa barn bara har "det där" i sig, så häftigt att se och höra!


S o F åker med sin pappa till Tänndalen för några dagars semester med skidåkning både på tvären och utför mm. Hoppas det går bra och att de får fint väder!


Själv ägnade jag fredag em åt att åka skidor igen - den här gången också klassiskt och det blev en härlig långtur på nästan 2 timmar i nysnö och ca -7 grader. ÅÅÅÅåååh!!!


Avslutade fredagkvällen med Julsittning tillsammans med studenter på Mittuniversitetet och jag blev nöjd ganska fort, vilken matRO.....!!! Herregud, är det så här studenter beter sig idag, eller är det bara tantvarning på mig??? Kan inte komma ihåg att det var så här när jag pluggade på Högskolan i Gävle för ca 14 år sedan..... Ja, bortsett från en "skränallsång", på allra högsta decibelnivå, som mest gick ut på att överrösta alla andra bord så var det helt ok!


I dag - lördag har jag haft en skön slappardag, med promenad, god mat och vila (har faktiskt rejäl träningsvärk)! I morgon blir det en ny långtur!


Må så gott i den vackra vintern och ge er ut för att titta på månen!!

1 kommentar:

Semlanmaria sa...

Inga julklappar... det blir bra! Sköt om er! KraM