tisdag 9 december 2008

Vinterkylan håller i sig...

Vilket vackert vinterlandskap vi lever i för tillfället! Kan inte komma i håg när vi hade så mycket snö, som legat kvar så länge, tack vara kallgrader en längre tid. Blir påmind om mina vintrar när jag var barn och snöplogkanterna var meterhöga. Rejäla vita fina snöhögar att klättra i för barnen och med en spade eller kälke så kan de hålla på i timmar!

När man kommer till Mitthögskolan på morgonen vid sådär 8-8.30 så är det fortfarande rätt mörkt ute och på flera ställen runt skolan så brinner det små eldar! Det är så läckert, vem tänder dessa? Mitthögskolan är ett proffsigt, modernt och jättetrevligt universitet, jag är positivt överraskad!

Har även åkt klassiskt för första gången i år, just i dag, trots 13 grader kallt. Det var så roligt och härligt så det hann bli nästan 17 km innan vi var tillbaka. Kanske var det för att jag hade så bra skidor? (Hade fått hjälp med dem, tacksamt!) Eller så var det bara min iver och åkglädje som drev mig att åka så långt. Det såg rätt roligt ut, rimfrost överallt, ögonfransarna, håret, benen och t o m rumpan!

Nä, nu ska jag hoppa i säng, har ett PM som ska redovisas i morgon och jag behöver kolla igenom det innan jag sluter ögonen. ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig känsla Du förmedlar !! Tänk om alla människor kunde ta tillvara o njuta likadant..../Kramar

Semlanmaria sa...

Jag vill också åka skidor!!!! Har iallafall åkt spark idag. Härligt före där med!!! KraM