onsdag 10 december 2008

Gratis klippning!


Att lyckas övertala en (snart) 7-åring att bli
klippt av sin mamma brukar inte vara det lättaste,
men så här slutade det....
Bedöm själva, jag vet ju i alla fall vilken kille jag tycker är vackrast!
Det tog rätt lång tid, trimmern funkade inte alls, så saxen var enda hjälpmedlet, det blev hår överallt, bl a i munnen
på mig, vilket inte är allt för trevligt! Men så är det när man inte är proffs och kan hålla i en kam, sax, hår och klippa samtidigt, då får man lov att använda munnen.
Efter ett enormt tålamod och någon tår så blev det i alla fall klart och han är nu fin lagom till Lucia. Någon proffsklippning är det inte å tala om, men det duger och för pengarna jag sparade åt vi Pizza.....det var vi värda!

3 kommentarer:

Semlanmaria sa...

Alltid lika snygg tycker moster!!!

Brunkullan sa...

Snygg som attan:)
Och billigt är bra!

Fast klippa barn (och Tommy) slutade jag med redan när Tobias var liten, och svärfar förfärat frågade vem som klippt dem!
-Susanne! Svarade Tommy
Svärfar hade kollat lite medlidande på honom och sagt..
-Men kära nån..är det pengarna det hänger på kan ni få av mig!

Har inte sett åt en sax sedan dess..hmpf!!;)

Susanne

Anonym sa...

Vilken fin kille, superbra!
Kramar/Mormor