måndag 22 december 2008

Stackars barn....

...för idag har jag tvingat dem att åka skidor! Ja, åtminstone om man ska tro på F. Men jag inbillar mig att det inte var så farligt, då hade hon väl inte kämpat på i 4 km utan att gnälla nästan något alls. Det var ju t o m riktigt bra fart på både henne och S idag! Hennes omdöme efteråt, bortsett från att jag tvingat dem, var att det var "lagom kul", S tyckte det var helt ok. Inte några översvallande känslor alltså.... Men jag försöker få dem att förstå att skidåkning inte bara är utför, fart och roligt, det måste vara svettigt, jobbigt och uppför oxå för att det ska kunna bli utför, fart och roligt.

Och så länge de har mig som mamma så kommer de att få följa med på skidturer, låter inte alls skräckinjagande va?!! Behöver inte berätta att vi oxå diskuterade VARFÖR det är bra att motionera osv.....

I alla fall - idag bestämde vi tillsammans hur de skulle åka, allt för att undvika "syskontjafs" som bara förstör hela nöjet. Vi bestämde alltså redan från början vem som skulle åka först och efter halva sträckan fick de byta. Det funkade och gick jättebra!! Jag kunde för en gångs skull njuta av att åka skidor tillsammans med dem. Sen att det var helt underbara nyuppkörda spår och ca -3 grader, var bara en härlig bonus!

/A

Inga kommentarer: