fredag 19 december 2008

Förälskad!

Insatsdag på dagis idag, å vad innebär det då? Jo, då man har kooperativt dagis så innebär det att man ibland får vara med barnen i barngruppen alt. städa eller ta hand om disk. I dag har jag gjort lite av varje, på fm när vi var ute fick jag ta med mig de 5 största tjejerna och gå ner till sjön, spännande! Isen är inget man vill gå ut på, men ack va de kliar i fötterna på de små för att testa hur isen håller....!! Skräckblandat förståss.... Vi hittade TUNGA konstverk av is som vi släpade tillbaka till dagis.

Eftersom F är 5 år och går sitt sista år på dagis så tillhör hon de äldsta barnen där och då har man inte så stor koll på de minsta barnen längre. Men idag har jag kommit vissa av dem lite närmare, t ex tog lille Robin mig till sig direkt i morse. Han skulle sitta bredvid mig redan vid frukost, tyvärr blev det inte så för det blev fullt vid mitt bord. Man smälter totalt när en sådan lite gokille på 3 år tittar på en med sina stora mörka ögon, långa ögonfransar och ler och pratar med världens glimt i ögat!! Han var helt bestämd med att det var jag som skulle lägga honom i vagnen efter lunchen och sen fick vi en mysstund tillsammans i soffan när han vaknade oxå, så jag är lite förälskad i dag!

I dag har jag oxå blivit varse att det är föräldrapar som är på väg att separera. S o F har hittills varit de enda barnen på dagis som har haft separerade föräldrar, men nu är det 2 föräldrapar på kort tid som hamnat i samma situation. Kan inte hjälpa det, men jag blir ledsen när jag hör det, samtidigt som det ofta ändå blir bra i slutändan. Det är ändå en jobbig process att gå igenom. Kommer i håg en kommentar som S hade i början av vår separation. -Jag tycker inte om att åka "huller om buller" över bron. Med det menade han Vallsundsbron, jag bor på ena sidan och pappa på andra sidan.

Ikväll har vi mysstund, så nu ska jag ägna mig åt dem en stund innan sovklockan ringer...

/A

Inga kommentarer: