torsdag 4 december 2008

Sprutskräck...

Hade tid hos doktor Sahlén kl 10 i morse. Har ju dragits med en ond och svullen häl sedan i januari, och nu skulle det nog bli en kortisonspruta, puh! Jag är verkligen inte vän med sprutor, så jag sitter och försöker andas lugnt i väntrummet, känner att jag lätt skulle kunna trissa upp detta med att svimma och dråsa i golvet - innan jag ens kommit in till doktorn...! Tills jag kommer på att jag kan väl för 17 inte sitta här och vara orolig för en spruta som jag inte ens vet om jag kommer att få!! Jag har ju trots allt blivit bättre i hälen, kan träna för fullt och har inte det minsta känning. (Det är bara det att hälen är fortfarande rejält "bullig" och jag törs inte springa)

Mycket riktigt, doktor Sahlén, som jag känner stort förtroende för, bedömer att jag INTE skall ha någon spruta, slemsäckarna verkar inte vara irriterade längre. Men något är inte som det ska och jag blir lovad en röntgen. Så nu får jag vänta på att bli kallad till röntgen och sen kanske det blir något ingrepp om kroppen inte fixar detta själv, vilket jag hoppas!! Skönt att slippa kortisonsprutan i alla fall...suck...

Atos följer med mig på en skidtur mitt på dagen, solen skiner och jag skejtar i 1 dm nysnö i Lövstaspåret på Frösön - helt enkelt underbart! Det yr snö runt Atos och öronen fladdrar, han verkar så pigg, fräsch och glad!


Hämtar barnen och de blir riktigt glada över att få träffa Atos, det blir en hel del funderingar och påståenden runt honom.....
-Tänk om det är sista gången vi får träffa honom, för man vet ju aldrig om han lever så länge till?
-När man har sin hund här ska man väl vara tillsammans med honom, säger Frida och sätter sig bredvid och myser med honom!

Skidskytte - Helena Jonsson!!! Vilken tjej, blev rätt överraskad när jag slog på tv´n och upptäcker att hon håller på att vinna en Världscuptävling här i Östersund på hemmaplan!! GRATTIS!! (Var själv och hejade på herrarna i går kväll, fick med mig Ulrika, men där hade svenskarna inget i tätstriden att göra, kul ändå att vara på plats och kolla, sååå härlig stämning!)

Barnen sover, Atos sover och snart jag oxå, god natt!

1 kommentar:

Semlanmaria sa...

Nästa gåmg du ska få spruta får syster yster följa med!!! KraM