fredag 5 december 2008

Kattskräcken i farten....

(Ja, alla ni som är kattälskare, ni ska sluta läsa nu!)

Idag höll det på att hända - det som bara inte, aldrig någonsin får hända! Atos och jag var ute på en liten rastningsrunda och jag har som vana (ful sådan kanske vissa tänker nu..) att ibland ha Atos lös när vi promenerar. Visst, det finns både katter och rådjur som kan skutta fram och hur lydig han än är så kan det ju inträffa att jaktlusten tar över handen....

Och det var precis vad som hände idag.... för när Atos har 2 meter kvar till porten så ser han en katt sitta vid husväggen, hans instinkt är förståss att TA katten!! Han far iväg som en projektil efter den, inne i buskarna och snön så ser jag hur Atos har katten i princip under sig (jag hinner tänka tusen tankar, -Hund tog katt inne på gård, -Lemlästad katt osv....puh!) Jag VRÅLAR I VILD PANIK - ATOSATOSATOSATOS!!!!!!!!!! Katten lyckas komma förbi och genom en buske, där Atos får tvärnit, sen upp i en björk och i tryggt förvar....suck! Hur den klarar sig undan från att inte hamna i hans våld är ett under denna gång!!! Behöver väl inte nämna att jag blev både rejält HES och SKAKIS!

För er som undrar så är dessa hundar, Vorsteh, en gång avlade på att ta katter, låter konstigt (fråga mig inte varför), men det förklarar ju en del. Han blir totalt paralyserad när han ser dem, skakar och KAN OMÖJLIGT ta in några som helst kommandon från mig.

För övrigt så har F och jag handlat lite julpynt och pysslat hemma på em, S följde med en kompis hem efter skolan, så honom hämtade vi lite senare. Sen blev det Idol för hela slanten fram till att John Blund kallade. Nu ska jag gå ut med Atos (kopplad) innan han kallar på mig också.

Ha de!!

Inga kommentarer: