torsdag 18 december 2008

Julklappar med mera....

Började dagen med ett skidpass på stadion vid kvart över 7 i morse, ja ni läste rätt, jag var där då! Och även om min kära s k "vallaexpert" hade vallat bort sig (grrr!!) så jag inte kunde köra klassiskt så kämpade jag mig runt 3 varv skate istället med klassiska pjäxor. För den som inte är så insatt kan jag bara berätta att det faktiskt spelar roll, det blir rätt OSTADIGT!

Faktum är att en och annan tanke har slagit mig - håller jag på att bli träningsberoende....vågar inte berätta hur mycket jag tränat denna vecka och har dessutom planer på att öka doserna ytterligare framöver....hm??! Vad är det som driver människan? Jo, det finns faktiskt en sak, men det tänker jag inte avslöja här och nu, behåller det för mig själv så länge. (....man vet ju aldrig, kan ju komma av mig helt och hållet....)

Tjejvasan på 3 mil är i alla fall ett delmål.

Väl på skolan blev det några timmars plugg, har börjat rota i en omtenta som ska ske den 10 januari. Puh! Senare hade jag en intervju, vi tränar på intervjuteknik och då ska vi under videoinspelning intervjua en person vi inte känner! Det lät jobbigt va? Men faktum är att det inte alls är så farligt, vi har jobbat så mycket med det här och formulerat frågorna, vänt och vridit på dem osv, så intervjun i sig är bara en liten del i hela grupparbetet. Tror att det gick bra, kändes så i alla fall. Frågorna är utformade till att söka efter ett visst beteende, i vårt fall noggrann/ordningssam.

Eftermiddagen gick åt till att inhandla de sista julklapparna, mest till barnen förståss. Man vill gärna handla en massa saker! Det blev nog alldeles för mycket också...några pedagogiska dataspel för inlärning (hoppas de är bra!) flygplan-byggsats, gymnastikdress plus lite andra kläder.

Sen kom då de små liven, har inte träffat dem på en vecka, såååå skönt att få ha dem omkring sig igen, känna på dem, krama dem, höra deras röster, skratt och glädje! De är alltid lite extra uppspelta just när de kommer och vi inte har träffats på en vecka. De har varit i Tänndalen en vecka med sin far och åkt slalom, verkar som de har haft det jättebra! Tom är en fantastisk pappa!

I morgon väntar en heldag på dagis, vår insatsdag, härligt! Så nu ska jag hoppa i säng och sova ordentligt så jag orkar hela dagen.

Kram

1 kommentar:

Semlanmaria sa...

Härligt för barnen att få en helvecka i Tänndalen!!!!

Ja, det verkar som att du tränar väldigt mycket!!?? Själv skulle jag behöva Skipper i bakhasorna!!
Vad är ÅEC för nåt?
KraM